k@ki2 SkoDenG

Tuesday, March 1, 2011

"Sayang.... Jgn TinggaLKan Aku"

aku sja ja nk wat enrtry baru...
boring lak asanya..
TAPI!!
TAPI...
TAPIIIIII.............
bila terkenangkan
kisah yg dah lama brlaku di rumahku syurgaku itu...
aku memg geram + panass + = GENAS!
aku gram ngan dak umh aku tuh!!
lma da nk ku coretkan
TAPI!! (tapi lg.. hhee...hehee...)
Xbrkesempatan..

so, dikesempatan ini,
aku nk gak ar cita... bkn cita...
aku nk kutuk2 kat cni.. haha
hurmmm... smbung blik cita ni...
aku geram SANGAT2 kat bdk umh aku tu...
nak di SPECIFICKAN bdak umh aku mrangkap cousin aku.

dia dpt keja kat ptrjya..
so, kononnnya aku ingt nak tumpang umh aku la untuk sbln dua ..
smentara nak dpt rmah laen kan.
cam aku dlu2 la..
tapi 'dia' untung sgt!! sbb rmh xpyh cari..
p keja pon ada org antaq..
kat umh ada tb, pti ais, msin basoh, so, nak apa lg kan???
'blik sndri' pon ada..
dengan segala kmudahan yg ada kat umah ktorang tu ..
dia pon guna dgn sng hti..
ada ktorang kisah ke slama  ni???
xpon kannn....

kunon menumpang rumah org,
memg 'dia' wat mcm menumpang sunngggoh laaa....
duduk dlm blik doplohpat jam...
taw x dia wat pa??
TIDOQQQ....
(melingkaq mcm ulaq sawa kekenyangan) 
wei... ulaq sawa pon xmlas mcm hang la!!!
ishhh... geram ja aku nengok!
hari keja ...
'dia' blik keja trus tdo, aku nengokkan je..
xckp apa pon...
bla dah hari2 mcm tu..
aku pon geram gak!!!
ok xpa, acceptable la..
bleh consider sbb hri keja..


nak plak dijadikan cita,
weekend pon tdoq!!
?????? "aku trtanya2...
dia keja kontrak ke smpai letih mcm tu?? "
(dia sorang ja ka keja kat dunia ni??)
dah taw tumpang umh org tu,
xreti2 ke nak kemas, nk menyapu ke apa ke. ??
oppppsss....
aku trlupa seketika!!
OMG... OMG... mcm na leh lupa lak???
rumah aku sememgnya ada cleaner... huhuhu (aku la cleaner tu.. mrangkap cik jah sx)
haiiihhhhhhhhhhhhhh.... mengeluh pnjang...
geram kan bila dduk ngan org mcm tu???
pastu........ (ermmm... pnjg lg nk cita tp aku pndekkan..)


************* end part 1**************


"DIA PINDAH"

owh... kejadian itu berlaku semalam....
sblom ni aku ada soh dia cri umh laen...
sbb kat umh tu  trmasuk dia jd 4 org..
leh ke gitu???
uhhhh..... sgt2 X SELESA derr!!
so, aku pon ckp elok2 ngan 'dia'
mtk cri umh laen...
(aku ckp dgn pnoh gaya sopan wanita mlyu trakhir... knon takot dia kecik ati)
tiba2... mukanya berubah mcm nak nangeh!!
dan seraya berkata:
 "xpa.. xpa... akak ofis aku pn ada ajak dok ngan dia"....
aku pon ckp.. ha xpa la klaw cmtu.. aku bkn nk halau.... hhehee....

tup2 dlm sminggu lpas tu.. trus 'dia" ckp ngan aku "
dia da dpt rmh... hari isnin pindah (mlm smlam la)..
uikkk??? cptnya aku ckp...
dia kata... "haaa... aaaa..."

so, aku pelawa la nak antaq dia kunun2 kat umh baru dia tu...
"dia" kata xpyh sbb nti mbr dia mai ambik!!
aku pon kata oooo.... xpa la klaw cmtu..
tp klaw nk soh aku antaq pon xpa.. (nada offer nih)...
tp dia xmo jgk... ok la....


******** end part 2******


kejadian semalam :

"dia tgh angkat2 barang"... 
aku ngan cik jah tgak lyn karOK.
cik jah ngan baek hti ckp :
"nak tlong ke com??? "
'dia ckp... xpa.. xyah ar.. aku angkat sndri..
so, aku dgn ada inisiatip sndri,
rasa kesian lg stelah apa yg jadi sblom ni slma 3 bln dok SEBILIK ok!!!
aku pon g angkat brg2 dia...

"dlam lif"
aku pon tnya dia...
dah tnya ka kakak tu sewa rmh brpa??
dia ckp dah...
so, aku tny lg...
brapa?
dia ckp... "bleh la...."
tnya lg : brapa sbulan?
"hmmm... bleh la... "
aku tny lg: bleh tu brapa sbulan???
dia ckp : " Bleh la jnji bleh duduk!!" (dgn muka blagak biawak pasir)

Memg dlm hati aku dah maki dia dgn muka xbleh blah!!
dia ingt dia bguih ka????
stakat gred 29 tu, dah besaq sgt ka???
ceh!! ada aku kesah???
walau hg Jusa ka turus sx pon....
aku lgsung XKESAHHH.. PAHAM DAK???
memg dasar MANUSIA XBERSYUKUR...
dah la tumpang rumah org...
pastu xreti2 ka nak CKP TERIMA KASIH?????
sng ja kan?????
eh, kalaw aku taw prangai mcm ni dri dlu...
jgn mimpi la nak dok ngan aku BENGONG!!!

haaa... lepaih ni pndai2 la hg hidup sndri!!
biaq akak ofis hg tu rasa mcm na aku rasa!!
tp tu pn xtaw la... kot pndai blakon kat situ macm Blakon kat KAMPONG....
biasa la... bdk2 KAMPONG aku memg BAGUIH nak hbq kat hg!!!
tp stelah disiasat dan diteliti suma..
Memg DIA PALING BAGUS......
xnmpak dah org laen yg bgus...
kpd sesapa yg rsa nak "dia" jd menantu keluarga korang,
bleh la risik2 dengan aku kat sini!!
hahhahahahahaahh GELI KETIAK AKU....
eeeeee..... pleeezzz la!!!!

huh!! puas hati dah cita.....
biaq kat diaa...
jnji pas ni dah xda kaitan ngan aku kat umh tu...
bleh la pasni "blik dia" jd bilik aku kan... hihihi

RENUNG2kan.... dan selamat BERAMBUS!!!!

pesnan kerajaan : "hidup ini jgn selalu mnyusahkan org laen"


p/s : "klaw hg TERBACA blog aku ni... ni la rasa aku bla hg wat kat cousin sndri mcm tu ok!!
*surat ini adalah cetakan komputer dan tidak memerlukan t.tangan*

REGARDS,

kolikushon... (^_^)

8 comments:

  1. hahahahah....

    akak sokong pe ecah asa tu...
    tapi cume satu, siyessss terasa sangat kat gred 29 tuh...
    hahahhaha.... itu jew....

    (**)

    ReplyDelete
  2. hahhaaaa.... mengong ang kak!!!
    haha sy tidak brmaksud mgata kamo jga kak...
    hehhehehee... ok specific cket... 'F29" ok..
    hihihi... (^_^)

    ReplyDelete
  3. gud2x! selamat brambus bus busssss hehe!

    ReplyDelete
  4. hahhaa... rasa lega sgattt.... fuhhh......

    ReplyDelete
  5. tulatu.. cik jah pun tecit ati gak..
    hmmm..

    ReplyDelete
  6. ko kecik ati jah???
    aku lg la derrr.....
    trasa sampai tulang sum2 hbq ang!!!

    ReplyDelete
  7. salam.

    jemput join ga saya.

    http://queenroszaliza.blogspot.com/2011/04/queenpink-lucky-follower.html

    ReplyDelete